Vi ved alle, at der er et drastisk skift i den måde, vi indtager og køber alkohol på. En af de tendenser, der vil dominere i de kommende år, er “øl i det 21. århundrede”.

Fra en meget tidlig alder har folk været fascineret af, hvordan øl smager. Som tiden går, er folk blevet mere sofistikerede, når det kommer til at vælge, hvad de drikker, både i baren/loungen og også derhjemme. Vi er stadig ikke i stand til præcist at forudsige, hvordan øl vil smage om 5 eller endda 10 år, men efter at have set på nogle øltendenser er det tydeligt, at mange af dem vil tage tingene til et helt andet niveau.

Langt størstedelen af denne trend er drevet af to hovedfaktorer – ændret forbrugeradfærd og stigende interesse for nye stilarter øl

De mest populære øl i verden er dem, der produceres af amerikanske håndværksbryggerier. De øl, der brygges af disse bryggerier, er blevet stadig mere populære blandt mennesker over hele verden. De er også blevet overkommelige og tilgængelige for de fleste mennesker.

Det bliver også lettere for virksomheder at sælge deres produkter med deres mærker. For eksempel er Budweiser en af de mest populære øl i Amerika på grund af sin markedslederstatus og dens popularitet blandt amerikanerne, men det er også en af de dyreste øl i Amerika takket være ublu markup -priser på ølflasker og dåser, som kan føre til, at prisen er høj sammenlignet med andre større mærker som Corona eller Pabst Blue Ribbon.

Den moderne verden er fuld af data. Og med data kommer mere end bare information.

Det er nu muligt at se alle de øltendenser, der aktuelt er derude. Det digitale bureau har skabt et online værktøj, der hjælper dig med at forstå de nyeste tendenser inden for øl i din region og dit land.

Rekorder i ølindustrien

Den digitale transformation af ølindustrien sker meget hurtigt. Da store virksomheder som AB-InBev, Heineken og Coors sprang ind i den digitale verden for at sælge sine produkter, blev deres forretningsmodeller forstyrret. Mange mærker taber snart penge på deres traditionelle salgskanaler til fordel for onlinesalg. Mange af disse virksomheder forsøger imidlertid ikke kun at tiltrække nye kunder med deres produkter, men beholder også gamle ved konstant at opdatere dem med nye funktioner og forbedret indhold. Spørgsmålet er: Hvordan kan de gøre dette, mens de bevarer deres eksisterende kundebase?

Ølhandleren er et almindeligt navn for en flydende producent, der sælger øl. De er ejere af bryggeriet og ejer normalt butikken, hvor de sælger deres produkt.

Uden tvivl sælger mange virksomheder øl online fra deres egne butikker. Hvis du kun vælger et felt, der har vokset med en fantastisk hastighed siden 2012, ville det være øl detailhandel.